מה נמצא על סדר יומו של קרימינולוג במדינת ישראל?

מדור שאלת מחקר מארח את הקרימינולוג ד"ר דני גימשי:

"תחום המחקר שלי עוסק בעולם התוכן הקרימינולוגי, ומתמקד בנושאים הקשורים לפשיעה, לעבריינות ולדרכי מניעתה, ולהבנת פעילותן של מערכות אכיפת חוק בישראל ובעולם.

בעבר ערכתי מחקר על תופעת האונס הקבוצתי בישראל, נושא הנמצא בכותרות גם בימים אלו. מצאתי, כי אונס קבוצתי מתחיל לרוב כאירוע חברתי מקובל, אך מתדרדר בהמשך לפשע אלים. לאחרונה סיימתי לערוך מחקר בנושא "פשיעה נגד הסביבה", בו חקרתי באוסטרליה ובישראל את המאפיינים השונים של פגיעה בסביבה, המהווים מעשים פליליים של ממש.

מחקר נוסף שערכתי לאחרונה יחד עם ד"ר ורד נאמן, חקר את "האנטומיה של האלימות בבתי הספר". ממצאי המחקר מצביעים על כך שהאלימות והעבריינות בבתי הספר הינן בעיקר תופעה מקומית, הנוצרת ומתפתחת בקונטקסט של אקלים ותרבות ארגונית המעוצבת בבית הספר.

מצאנו שההתנהגות האלימה אינה אקראית, אלא מתמקדת במקומות ובזמנים ספציפיים, כגון "זולות" בחצר בית הספר, בכניסה לחצר ובמסדרונות. מצאנו גם, כי ליכולת הניווט והמנהיגות של המורה בכיתה, ישנה השפעה רבה על רמת האלימות הכללית. טענת המחקר היא כי האלימות הבית ספרית אינה "מכה משמיים", ובמסגרת זו אף הצענו שורה של עקרונות לעיצוב בית ספר בטוח לתלמידים ולמורים, מהלך שחייב להיות מובל על ידי מנהלת בית הספר"

לראיון המלא עם ד"ר דני גימשי

http://www.ynet.co.il/homenc/0,7340,L-8312,00.html


תגובה 1:

  1. תופעה מחרידה, אסור להשתהות ולהעלים עין. בכדי למגר את הארועים המבישים הללו, המשטרה חייבת להגביר אכיפה ולהעצים עונשים. מדובר בעבירות חמורות שבקלות יכולות להגיע לארוע פלילי ומסוכן.

    השבמחק